راه های کاهش اضطراب و استرس (10 روش کاملا کاربردی)

راه های کاهش اضطراب و استرس (10 روش کاملا کاربردی)

برای کاهش اضطراب خودت را دوست داشته باش، زندگی را سخت نگیر و تکنیک های ساده آرامشبخش را بخشی از سبک زندگی خود قرار بده!

بهترین راه های کاهش اضطراب

راه های کاهش اضطراب بسیار متنوع هستند اما سریع ترین و بهترین را انتخاب کنید!

  • نفس عمیق بکشید!

آیا می دانید شدت اضطراب شما چقدر است؟【با این تست رایگان میزان استرس خود را بدانید!! 】

یکی از راههای رفع استرس و اضطراب، تمرکز روی نفس کشیدن است. البته شما باید نفس کشیدن عمیق را تمرین کنید. مثلاً بایستید، از طریق بینی نفس را به داخل ریه خود وارد کنید، مکث کنید و سپس عمل بازدم را انجام دهید. دقت کنید که در زمان بازدم می بایست عضلات صورت، فک و شانه ها و همینطور عضلات شکم شما شل شده باشد. این روند سبب افزایش گردش خون و کاهش ضربان قلب می شود.

رفع استرس و اضطراب

 

  • در زمان حال زندگی کنید!

تصور به آینده ای که هنوز نیامده است هرگز نمی تواند فایده ای داشته باشد. تمرکز خود را روی زمان حال بگذارید. کاری که در حال حاضر از دستتان بر می آید انجام دهید. غصه گذشته را نخورید و برای اتفاقی که هنوز نیفتاده نیز نگران نباشید. 

در همین زمینه بیشتر بخوانید!

دلایل اضطراب : 10  تا از دلایل مهم که باید بشناسید!

قرص ضد استرس : 5 قرص پر فروش دنیا و ایران!

علائم اضطراب: اگر این علائم را دارید به فکر درمان استرس تان باشید!

  • قانون 3-3-3 را امتحان کنید!

پیشرفته ترین راه های کاهش استرس و اضطراب را بشناسید تا بتوانید کنترل بهتری روی ذهن خود داشته باشید. قانون 3-3-3 انتخاب جالبی برای کنترل اضطراب خواهد بود. در این قانون در ابتدا به اطراف خود نگاه می کنید و اسم سه شی را نام می برید. سپس از گوش خود برای شنیدن صداها استفاده می کنید و سه صدا را شناسایی می کنید. در سومین مرحله باید سه قسمت از بدن خود را حرکت دهید. این قانون کمک می کند تا ذهن شما از اضطراب دور شود.

راههای مقابله با استرس و نگرانی پیشرفته

اگر راههای مقابله با اضطراب را بشناسید سبک زندگی خود را تغییر خواهید داد. کافیست اراده کنید.

مدیتیشن

مدیتیشن از بهترین و اصولی ترین راه های کاهش اضطراب محسوب می شود. تمرین مراقبه ذهنی سبب می شود که استرس های روانی کنترل شوند. نوارهای صوتی برای تاثیر بهتر مدیتیشن به شما کمک می کنند. برای این روش می بایست صاف بنشینید، پاهای خود را روی زمین قرار دهید. چشمان خود را ببندید و با صدای بلند شروع به گفتن عبارات مدیتیشن کنید. می توانید از جملات مثبت استفاده کنید. نفس های خود را همگام نگه دارید. در ابتدا شاید ذهن شما به سمت مختلف منحرف شود اما ناامید نباشید. کم کم عادت خواهید کرد. 

از افراد مورد اعتماد کمک بگیرید!

صحبت کردن یکی از بهترین راه های کنترل اضطراب است. در این روش باید یک دوست قابل اعتماد پیدا کنید. کسانی که شنونده خوبی برای شما باشند. می توانید از منبع فوق العاده ای برای کنترل اضطراب خود استفاده کنید. صحبت کردن با اشخاص، ترجیحاً حضوری یا لاقل تلفنی، به شما کمک می کند تا آنچه در ذهن دارید تخلیه کنید. صحبت کردن بسیار آرامش بخش است. 

فعالیت بدنی

در لیست راه های کاهش اضطراب، اشاره نشده که حتماً باید ورزشکار حرفه ای باشید. اما به هر حال باید ورزش کردن را یاد بگیرید و سعی کنید تمرینات روتین روزانه داشته باشید. پیاده روی کنید. یک سری حرکات مناسب با شرایط جسمی خود را انتخاب کنید و آن را تکرار کنید. ورزش های ملایم مانند یوگا و شنا سبب می شود که مواد شیمیایی در بدن شما آزاد شود. یک سری تمرینات کششی را یاد بگیرید. به هر حال فعالیت بدنی کمک زیادی به شرایط جسمی شما می کند. سعی کنید ولو کم، برای بدن خود وقت بگذارید و اجازه دهید بدن شما موقعیت بهتری داشته باشد.

رفع استرس

ذهن شما مانند خمیر شکل پذیر است!

هر یک از راه های کاهش اضطراب کمک می کند تا ذهن شما آرام بگیرد. یک سری پژوهش ها نشان می دهد که افراد باید بتوانند مسیر درستی در زندگی خود پیش بگیرند. زندگی ناسالم سبب می شود که استرس و اضطراب بیشتر شود. تکنیک های زیر می تواند شخص را وارد یک مسیر درست و اصولی نماید.

  • موسیقی، غذای روح است!

افرادی که مبتلا به اضطراب خفیف یا شدید هستند می توانند از طریق گوش دادن به موسیقی آرامش زیادی به خود هدیه دهند. موسیقی سبب می شود که ضربان قلب شما تنظیم شود. موسیقی برای کسانی که فشار خون بالایی دارند نیز مناسب است. آهنگ های مورد علاقه خود را پیدا کنید و همیشه در دسترس نگه دارید. صداهای طبیعت و یا موسیقی های بی کلام بسیار ارزشمند هستند. حتی آواز خواندن سبب می شود که اندورفین ترشح نمایید. این روند به طور کلی اضطراب شما را کاهش می دهد. دقت کنید که به طور کلی می توانید همه شرایط را به صورت اصولی دنبال کنید. موسیقی می تواند ذهن شما را بسیار آرام نماید.

رفع استرس با موسیقی

  • خودتان را دوست داشته باشید!

در پژوهش های انجام شده در راستای راه های کاهش اضطراب مشخص شده است که اگر شخص احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد موفق می شود. به سراغ کارهایی بروید که برایتان جذاب است. مثلاً به پوست خود رسیدگی کنید. ماساژ درمانی بروید. کلاس های هنری را انتخاب کنید. هر آنچه که سبب شود تا بخشی از نیاز روحی شما برطرف شود، مهم است. دست از مقایسه خودتان با دیگران بردارید. سعی کنید چشمان خود را ببندید و به آنچه که دوست دارید فکر کنید.

در همین زمینه بیشتر بخوانید!

درمان استرس کودکان : 10 راه درمان استرس کودکان(کاملا کاربردی)

درمان استرس نوجوانان : درمان استرس نوجوانان : 5 راهکار کاملا کاربردی و اثرگذار!

 اضطراب و استرس صبحگاهی : اضطراب و استرس صبحگاهی چیست؟ علائم، دلایل و 5 راه درمان!

فوبیای اجتماعی : فوبیای اجتماعی چیست؟

راههای کاهش اضطراب بسیار آسان

خندیدن دوای هر دردی است! وقتی راه های کاهش اضطراب را مرور کنید متوجه میشوید که هدف مشترک هر یک از راه ها خندیدن و شاد بودن است. سعی کنید خندیدن را بخشی از زندگی خود قرار دهید. عمل خندیدن سبب افزایش سطح اکسیژن در بدن شما می شود. می توانید کتاب داستان های طنز را انتخاب کنید و یا فیلم های کمدی تماشا کنید. با دوستان خود قرار بگذارید و خاطرات قدیمی را مرور کنید.

خلاقیت داشته باشید

خلاقیت از شناخته شده ترین راه های کاهش اضطراب محسوب می شود. به هر حال هر شخصی میتواند هنر مخصوص به خود را داشته باشد. می توانید نقاشی کنید، کار های دستی را انتخاب کنید و یا دست به قلم شوید. خلاقیت در هر زمینه ای برای شما لذت بخش خواهد بود. این مسیر سبب می شود تا ذهنتان آزاد شود.

سه نکته طلایی برای کاهش اضطراب

از یاد نبرید زندگی کوتاه است و فرصت زیادی ندارید. همیشه خودتان را در اولویت قرار دهید. هر دردی در روزهای اول شدید است ولی زمان تحمل تان را بیشتر می کند! راه های مقابله با اضطراب را جدی بگیرید!


دیدگاه کاربران (0)