5 تا از بهترین قرص های بازار برای اضطراب اجتماعی

5 تا از بهترین قرص های بازار برای اضطراب اجتماعی

شاید انتخاب بهترین قرص های بازار برای اضطراب اجتماعی کار دشواری باشد اما به طور کلی یک سری از داروها شناخته شده تر هستند و کمک می کنند تا بهترین نتیجه حاصل شود.  

بهترین قرص های بازار برای اضطراب اجتماعی در سال 1402

مدل های مختلفی از دارو برای درمان اضطراب اجتماعی در بازار عرضه می شود اما در بررسی بهترین قرص های بازار برای اضطراب اجتماعی سال 1401 مشخص شده است که مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین اولین دارویی است که جواب خود را در راستای درمان اضطراب اجتماعی پس داده است.

آیا می دانید شدت اضطراب شما چقدر است؟【با این تست رایگان میزان استرس خود را بدانید!! 】

این مطلب را هم مطالعه کنید:

بهترین قرص ضد استرس گیاهی : 5 قرص گیاهی پر فروش ایران!

قرص ضد اضطراب و دلشوره : 5 قرص پر فروش دنیا!

 

این دارو معمولاً می تواند علائم پایدار اضطراب های اجتماعی یا همان فوبیای اجتماعی را کنترل نماید. سرترالین و پاروکستین از بهترین داروهایی هستند که در این خانواده قرار دارند و تجویز می شوند. دقت کنید که مصرف خودسرانه این دارو ها مشکلات مخصوص به خود را دارد. همینطور قطع یکباره دارو نیز مساله ساز است. پس سعی کنید همه جوانب را در نظر بگیرید. این داروها توسط پزشک تجویز می گردد و شخص پس از استفاده از دارو درگیر مشکلات خاصی نمی شود.

 

قرص درمان اضطراب اجتماعی

ونلافاکسین، مهار کننده بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین، نیز از دیگر داروهای ارزشمند در راستای درمان اضطراب اجتماعی محسوب می شود. این داروها می بایست با دوز کم آغاز شوند و به تدریج مقدار آن بیشتر شود. دقت کنید که درمان ممکن است که چند هفته تا چند ماه طول بکشد. البته دقت نمایید که برای رسیدن به نتیجه کامل می بایست میزان دوز دارو را هر دوره تغییر دهید.

در همین زمینه بیشتر بخوانید: 

10 تا از دلایل مهم استرس و اضطراب که باید بشناسید!

بنزودیازپین ها برای درمان اضطراب اجتماعی

اینطور که مشخص است در بررسی بهترین قرص های بازار برای اضطراب اجتماعی، بنزودیازپین ها نیز وجود دارند. این داروها سطح اضطراب شما را کاهش می دهند. عملکرد این داروها به سرعت صورت می گیرد. دقت کنید که این داروها آرام بخش هستند اما شخص را وابسته می کنند. دکتر می بایست این سری از داروهای درمان اضطراب اجتماعی را برای استفاده کوتاه مدت تجویز نماید.

درمان اضطراب اجتماعی

 

مسدودکننده های بتا چطور به درمان اضطراب اجتماعی کمک می کنند؟

مسدودکننده بتا از دسته داروهایی است که روی آدرنالین بدن تاثیر می گذارند. در نهایت سبب می شود تا ضربان قلب و فشار خون و همینطور تپش قلب و لرزش صدا و اندام کاهش پیدا نماید. دقت کنید که این داروها علائم اضطراب اجتماعی را تا حدی کاهش می دهند.

در نهایت نیز ممکن است بهترین عملکرد را داشته باشند. این سری از داروها برای درمان کلی اختلال اضطراب اجتماعی معمولاً توصیه می شود و مزیت آنها این است که وابستگی ایجاد نمی کنند. در صورتی که درمان به سرعت جواب نداد نباید تسلیم شوید.

گاه نیاز به گذشته چند ماه برای رسیدن به سطح درمان خاص است. برخی از افراد شاید نیاز به استفاده سالهای طولانی از داروهای درمان اضطراب باشند. دقت کنید که به طور کلی برای جلوگیری از عود مشکل نیاز است که مصرف داروها طبق گفته پزشک دنبال شود. 

آیا دارو درمانی برای اضطراب اجتماعی نتیجه بخش است؟

بگذارید در خصوص بهترین قرص های بازار برای اضطراب اجتماعی به شکل دیگری توضیح دهیم. حقیقت این است که کاهش سطح سروتونین در بدن سبب بروز استرس می شود. کسانی که نمی توانند به صورت مداوم زیر نور آفتاب قرار بگیرند، بیشتر با کمبود سروتونین مواجه می شوند.

سروتونین هورمون تقویت کننده روحیه محسوب می شود. وجود این هورمون سبب آرامش بیشتر در بدن می شود. پس می توان از داروهایی استفاده کرد که میزان سروتونین در بدن را افزایش داده و یا تنظیم نماید.

دارو درمانی به نوبه خود می تواند کمبود سروتونین در بدن را جبران کند، بنابراین بسیار مهم است که این روال به شکل درست و اصولی صورت بگیرد. بررسی ها اینطور مشخص کرده است که اضطراب اجتماعی در افراد گاه سبب می شود که نتوانند حتی در یک جمع ساده حضور داشته باشند.

درمان اضطراب اجتماعی

بهترین قرص های بازار برای اضطراب اجتماعی برای هر شخص بر اساس میزان اضطرابی که دارد انتخاب می شود. برخی از این قرص ها وجود دارند که می توانند در سریع ترین زمان ممکن تاثیر گذار باشند. این در حالی است که برخی دیگر از قرص ها نیاز به زمان بیشتری برای تاثیرگذاری دارند.

همه این موارد باید به دقت سنجیده شود و سپس تصمیم گیری دقیقی صورت بگیرد. مثلاً بی خوابی خود عامل بروز اختلال اضطراب اجتماعی است. در این راستا دقت کنید که دارو درمانی می تواند به شما کمک نماید.

از یاد نبرید که دارو درمانی به طور کلی به افراد کمک می کند که بتوانند خواب راحتی نیز داشته باشند و این روند سبب جذب سروتونین در بدن می شود و در نهایت به سرحال بودن بدن و انرژی بیشتر در شخص نیز کمک خواهد کرد.  

چه کنیم تا قرص های اختلال اضطراب اجتماعی تاثیر بیشتری روی بدن بگذارند؟

مراقبه می تواند یکی از بهترین روش هایی باشد که به کنترل بهتر اضطراب اجتماعی کمک کند. دقت کنید که به طور کلی تمرین ذهن آگاهی می تواند میزان استرس را کاهش کند. افرادی که مضطرب هستند باید مدیتیشن های مخصوصی را روی تلفن همراه خود نصب کرده و از آن استفاده نمایند.

این روند سبب می شود که روی رفتار خود حالت کنترل پذیر تری داشته باشند. موضوع دیگر این است که شخص باید به تنفس خود آگاه باشد. یعنی نیاز است که افزایش ضربان قلب خود را کنترل نماید.

دانلود بهترین اپ های مدیتیشن برای اندروید! 

تاثیر قرص اضطراب اجتماعی از نظر روانپزشک

تاثیر بهترین قرص های بازار برای اضطراب اجتماعی از دید روانپزشک و یا کسانی که کار تراپی انجام می دهند معمولاً با گذشت سه هفته شروع می. به طور کلی افراد باید به خودشان کمک نمایند. نباید از قرص ها انتظار معجزه داشته باشید. ش گردد. اما می بایست سعی کنید بتدریج در جمع ها حضور داشته باشید.

البته که در ابتدا احساس مثبتی ندارید، اما با گذشت زمان می توان گفت که اضطراب اجتماعی کنترل می شود. روش های درمانی طبیعی به طور کلی سبب می شود که افسردگی تا حدودی درمان شود اما دارو درمانی کمک می کند تا همه چیز به شکل دقیقی کنترل شود. یک نکته مهم دیگر این است که قرص هایی که در بازار عرضه میشوند بسیار متنوع هستند و نیاز به تجویز پزشک خواهد بود.


دیدگاه کاربران (0)