بهترین قرص تقویت حافظه برای درس خواندن + راهنما!

بهترین قرص تقویت حافظه برای درس خواندن + راهنما!

داشتن یک حافظه قوی برای درس خواندن بسیار مهم است. به همین دلیل دانش آموزان یا دانشجویان همواره به دنبال راه‌هایی هستند تا حافظه خود را تقویت کنند. در این مطلب ضمن معرفی بهترین قرص تقویت حافظه درباره راه‌های تقویت حافظه به کمک ویتامین‌ها، منابع گیاهی و... نیز صحبت شده است. با سایت مغزم تا انتهای این مقاله همراه باشد

تکنیک های طلایی دکتر دهقانی برای تقویت و شاد کردن مغز که بر روی اکثر بیماران اثر مثبت داشته است【 همین حالا رایگان تماشا کنید 】

معرفی بهترین قرص‌های تقویت حافظه برای درس خواندن

یکی از موثرترین روش‌های تقویت حافظه برای درس خواندن، استفاده از قرص‌ها و کپسول‌ها است. بعضی از این قرص‌ها نیز با مواد گیاهی ساخته شده‌اند و نه تنها بسیار مفید هستند بلکه عوارضی هم ندارند. بنابراین در ادامه 6 مورد از بهترین قرص‌های تقویت حافظه معرفی شده است.

بهترین قرص های تقویت حافظه برای درس خواندن

1. قرص تقویت حافظه کودکان فوکوس پلاس کیدز، بهترین قرص تقویت حافظه برای دانش‌آموزان

قرص فوکوس پلاس کیدز، برای تقویت حافظه، بهبود رشد ذهنی و تقویت سیستم ایمنی بسیار مناسب است. مصرف این قرص برای کودکان و نوجوانان 4 تا 12 سال، روزانه 1 عدد، توصیه می‌شود. اما بزرگسالان نیز می‌توانند روزانه 2 عدد از آن را مصرف کنند. این قرص حاوی ویتامین‌های B12، C، D و E است. علاوه بر این‌ها، موادی مانند روی، فسفاتیدیل سرین و فسفاتیدیل کولین از جمله ترکیبات آن است. این قرص جویدنی همچنین دارای طعم توت فرنگی است.

2. قرص نروزان ویتابیوتیکس، بهترین قرص تقویت حافظه

یکی دیگر از قرص‌هایی که برای تقویت حافظه و بهبود یادگیری توصیه می‌شود، نروزان ویتابیوتیکس است. این قرص از اختلال حافظه نیز جلوگیری می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم این قرص نبودن موادی مانند شکر، گلوتن، رنگ‌های مصنوعی و نمک در ترکیبات آن است. از طرف دیگر، این قرص حاوی ویتامین‌های B6، B12، C، E و موادی مانند جینکوبیلوبا، منیزیم، روی و... است. همه این مواد در بهبود عملکرد مغز تاثیر مثبتی دارند. این قرص برای کودکان توصیه نمی‌شود. اما بزرگسالان می‌توانند روزانه 1 عدد از آن را مصرف نمایند.

3. قرص جینک اکتیو گلدن لایف، بهترین قرص تقویت حافظه گیاهی

کپسول جینک اکتیو گلدن لایف به عنوان بهترین قرص تقویت حافظه برای مواردی مانند افزایش تمرکز و قدرت ذهنی و جلوگیری از زوال عقل نیز بسیار موثر است. ویژگی برجسته این محصول، طبیعی یا گیاهی بودن آن است. زیرا این محصول از عصاره گیاه جینکوبیلوبا تولید شده است. این گیاه حاوی موادی است که سلامت مغز را بهبود می‌بخشند.

4. قرص ممولیک ویواتیون، بهترین قرص تقویت حافظه برای دانشجویان

کپسول ممولیک ویواتیون، محصول دیگری است که عملکرد مغز و ذهن را بهبود می‌بخشد و حافظه را تقویت می‌کند. از جمله ترکیبات موجود در این قرص می‌توان به موادی مانند: عصاره جینکوبیلوبا، وینپوستین، لوتئولین، کوآنزیم کیوتن و دی متیل آمینو اتانول اشاره کرد. همه این مواد در کنار هم کمک می‌کنند تا خون در مغز بهتر جریان پیدا کند و در نتیجه مغز سالم بماند. این قرص برای بزرگسالان تولید شده است و روزانه مصرف 1 یا 2 عدد از آن توصیه می‌شود.

5. کپسول ممورال گل دارو، بهترین قرص تقویت حافظه حاوی کندر

یکی از قرص‌هایی که برای تقویت حافظه و یادگیری، افزایش هوش و پیشگیری از آلزایمر بسیار موثر است، کپسول ممورال گل دارو است. این کپسول‌ها گیاهی هستند و با استفاده از کندر و ریشه زنجبیل تولید شده‌اند. به همین دلیل عوارض چندانی هم ندارند. مصرف کپسول ممورال گل دارو برای افراد بزرگسال، روزی 3 بار، مجاز است.

6. کپسول آلزاستاپ باریج، بهترین قرص تقویت حافظه و گرم کردن مغز

کپسول آلزاستاپ باریج نیز برای تقویت حافظه بسیار مفید است. این کپسول حاوی موادی مانند زنجبیل، کندر، عسل، فلفل سیاه، سعد کوفی و وج است. در واقع این مواد به گرم شدن مزاج مغز کمک می‌کنند و باعث می‌شوند تا حافظه بهبود پیدا کند. از طرف دیگر، گیاهی بودن این کپسول، این اطمینان را به شما خواهد داد که عوارض جدی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه【یادگیری سریع】

 دمنوش گیاهی برای تقویت حافظه【تقویت هوش و مغز】

بهترین قرص برای آرامش اعصاب【5 قرص آرامبخش قوی】1402

برای تقویت حافظه چه بخوریم؟【9 راهکار طب سنتی】+مدرن

ترکیبات اصلی قرص های تقویت حافظه

ممکن است در مورد ترکیبات بهترین قرص تقویت حافظه کنجکاو باشید. در این صورت باید بدانید که این قرص‌ها معمولا حاوی موادی هستند که علاوه بر حافظه می‌توانند انگیزه، هوشیاری، دقت، خلاقیت و... را نیز بهبود ببخشند. در ادامه توضیحاتی در رابطه با برخی مواد موجود در قرص‌های تقویت حافظه آورده شده است.

ترکیبات اصلی قرص تقویت حافظه

کافئین

برخی مطالعات نشان داده‌اند که کافئین می‌تواند حافظه فضایی را تقویت کند. حافظه فضایی حافظه‌ای است که برای یادگیری درسی مانند هندسه یا پیدا کردن آدرس و... به آن نیاز دارید. کافئین همچنین کمک می‌کند تا فهرست لغات را راحت‌تر به یاد بسپارید. علاوه بر این، کافئین تمرکز و هوشیاری را نیز افزایش می‌دهد.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت و تقویت عملکرد مغز بسیار مفید هستند و این موضوع توسط دانشمندان به اثبات رسیده است. در واقع افرادی که به طور مرتب مواد حاوی اسیدهای چرب امگا 3 (مانند ماهی) را مصرف می‌کنند، نسبت به دیگران حافظه و هوش بهتری دارند. این ماده از طریق مکمل‌های حاوی آن نیز قابل دریافت است.

جینکو بیلوبا

جینکوبیلوبا گیاهی است که مهم‌ترین خاصیت آن، درمان فراموشی یا تقویت حافظه است. به همین دلیل از این گیاه، از گذشته تا کنون، در طب سنتی چینی برای درمان آلزایمر استفاده شده است. ترکیبات این گیاه می‌توانند گردش خون را در مغز تحریک کنند. در نتیجه اگر حافظه کم به علت نرسیدن خون کافی به مغز به وجود آمده باشد، با مصرف مکمل‌های حاوی این گیاه، به خوبی برطرف می‌شود.

جینسینگ

جینسینگ نیز یک گیاه است که ریشه آن خواص دارویی دارد و در طب سنتی آسیایی یا برای تولید بهترین قرص تقویت حافظه از آن به وفور استفاده می‌شود. از جمله خواص این گیاه می‌توان به تقویت حافظه و افزایش تمرکز اشاره کرد. علاوه بر این، جینسینگ می‌تواند خستگی و استرس را برطرف کند و در عوض قدرت تحمل و پایداری و شادی و نشاط را افزایش دهد.

فسفاتیدیل سرین

فسفاتیدیل سرین ماده‌ای است که به تقویت حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدت کمک می‌کند. این ماده می‌تواند حافظه کاری و حافظه فضایی را نیز بهبود ببخشد. علاوه‌بر این، فسفاتیدیل سرین می‌تواند تمرکز را افزایش دهد، مه مغزی را برطرف نماید و سرعت محاسبه و دقت پردازش را نیز بهبود ببخشد.

رزوراترول

رزوراترول یک ترکیب آنتی اکسیدانی است که اثرات پیری را متوقف می‌کند. مکمل‌های حاوی این ماده می‌توانند مانع تخریب هیپوکامپ شوند (هیپوکامپ بخشی از مغز است که با حافظه مرتبط است). مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه رزوراترول می‌تواند حافظه را بهبود ببخشد. این ماده همچنین می‌تواند سلامت کلی مغز را تضمین نماید.

فواید قرص های تقویت حافظه برای درس خواندن

قرص‌های تقویت حافظه برای درس خواندن با فواید زیادی همراه هستند. آن‌ها می‌توانند همه مواردی که برای موفق شدن در تحصیل، به آن‌ها نیاز دارید را برایتان فراهم کنند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین فواید این قرص‌ها اشاره شده است.

فواید قرص تقویت حافظه

افزایش تمرکز با مصرف بهترین قرص تقویت حافظه

تمرکز کردن یعنی زمانی که کاری انجام می‌دهید، به اتفاقات دیگر توجهی نداشته باشید و در واقع تمام توجهتان را معطوف یک کار کنید. این کار، بازدهی را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا نکاتی را دریابید که اگر تمرکز نمی‌کردید، متوجه آن‌ها نمی‌شدید. قرص‌های تقویت حافظه، حاوی موادی هستند که می‌توانند روی عملکرد مغز تاثیر بگذارند و تمرکز را افزایش دهند. بنابراین اگر هنگام درس خواندن دچار حواس‌پرتی می‌شوید، امتحان کردن این قرص‌ها می‌تواند مفید باشد.

بهبود عملکرد شناختی با بهترین قرص تقویت حافظه

یکی از فواید بهترین قرص تقویت حافظه بهبود عملکرد شناختی است. عملکردهای شناختی در واقع توانایی‌های مغز برای انجام کارهای ساده و پیچیده هستند. این عملکردها عبارتند از: حافظه، توجه، حل مسئله، پردازش، منطق، استدلال و... . افرادی که عملکرد شناختی بهتری دارند، در تحصیل موفق‌تر از دیگران هستند. زیرا این افراد حافظه بهتری دارند، تمرکزشان بیشتر است، بهتر می‌توانند مسائل را ارزیابی کنند و برای آن‌ها راه حل پیدا کنند و سرعت پردازش آن‌ها نیز بالا است.

افزایش هوشیاری ذهن به کمک بهترین قرص تقویت حافظه

هوشیاری ذهن به معنای بیداری و آگاه بودن آن است. افزایش هوشیاری ذهن به شما کمک می‌کند تا در لحظه حال زندگی کنید، وضعیت‌های مختلف را به سرعت درک کنید و به موقع نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهید. این توانایی‌ها برای کسانی که درس می‌خوانند، لازم هستند. بنابراین با مصرف قرص‌های حافظه می‌توان هوشیاری ذهن و در نتیجه موفقیت‌های تحصیلی را افزایش داد.

کاهش استرس و بهبود خلق و خو از نتایج بهترین قرص تقویت حافظه

وجود کمی استرس مفید است اما مقداری زیادی از آن می‌تواند مانع درک مطلب، تمرکز و یادگیری شود. از این رو قرص‌های تقویت حافظه را با موادی تولید می‌کنند که بتوانند هورمورن‌های استرس را به خوبی کنترل کنند. از طرف دیگر تقویت روحیه و خلق و خو نیز در موفقیت تحصیلی بسیار تاثیرگذار است. زیرا روحیه خوب می‌تواند سلامت روحی و جسمی را تضمین کند. لازم به ذکر است که قرص‌های تقویت حافظه این موارد را نیز برای شما به ارمغان خواهند آورد.

بهترین قرص تقویت حافظه و اثرات محافظت کننده عصبی

سیستم عصبی بدن روی تفکر، یادگیری، حافظه، حواس پنجگانه و... تاثیر قابل توجهی دارد. در واقع این سیستم به ما کمک می‌کند تا محیط اطرافمان را درک کنیم و به آن پاسخ مناسب بدهیم. بنابراین محافظت و تقویت این سیستم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تولید کنندگان بهترین قرص تقویت حافظه از این مورد نیز غافل نمانده‌اند. این قرص‌ها می‌توانند اثرات محافظت کننده عصبی داشته باشند و از مواردی مانند زوال عقل، از دست دادن حافظه، فراموشی، اضطراب، بی تفاوتی و... جلوگیری نمایند.

بهترین قرص تقویت حافظه، موثر در افزایش انگیزه

همانطور که احتمالا می‌دانید، بسیاری از افراد در طول دوران تحصیلشان، با مشکل کمبود انگیزه مواجه می‌شوند. این موضوع می‌تواند به راحتی مانع رسیدن افراد به اهدافشان شود. برای افزایش انگیزه راه‌های زیادی وجود دارد، اما یکی از موثرترین آن‌ها قرص‌های تقویت حافظه هستند. مصرف اینگونه قرص‌ها کمک می‌کند تا در مطالعه، ثبات و تمرکز خود را حفظ کنید و احساس کنید که هدفی دارید و باید برای رسیدن به آن تلاش کنید.

ویتامین های موثر در تقویت حافظه

کارشناسان معتقدند بسیاری از ویتامین‌ها می‌توانند حافظه را تقویت کنند. از این رو، در این قسمت در مورد انواع ویتامین‌هایی که برای حافظه مفید هستند، صحبت شده است.

ویتامین‌های گروه ب

سه مورد از ویتامین‌های گروه ب شامل: ب 1، ب 6، ب 3، ب 9 و ب 12 می‌توانند سلامت مغز را تضمین کنند. مصرف این ویتامین‌ها می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. از طرف دیگر، کاهش سطح هریک از این ویتامین‌ها در بدن می‌تواند باعث از دست رفتن حافظه شود. بنابراین برای داشتن یک حافظه قوی، باید مصرف مواد حاوی ویتامین‌های گروه ب را در برنامه غذایی قرار داد و یا اینکه از مکمل‌هایی که این ویتامین‌ها را در ترکیباتشان دارند، استفاده نمود.

ویتامین E

ویتامین  E نیز یک منبع بسیار خوب برای تقویت حافظه است. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که این ویتامین می‌تواند به درمان آلزایمر خفیف تا متوسط، تاحدی کمک کند. این ویتامین در آجیل، سبزیجات (مانند بروکلی و اسفناج)، روغن‌های گیاهی و... وجود دارد. برای دسترسی به این ویتامین می‌توان از بهترین قرص تقویت حافظه یا مکمل‌ها نیز استفاده نمود.

ویتامین D

دانشمندان طی آزمایشاتی دریافته‌اند که کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به زوال عقل شود. این ویتامین با استفاده از نور خورشید قابل دریافت است. با این حال مصرف موادی مانند لبنیات حاوی ویتامین دی یا ماهی نیز می‌تواند راه خوبی برای دریافت این ویتامین باشد. لازم به ذکر است که ویتامین دی را می‌توان از طریق مکمل‌ها نیز تامین کرد.

بهترین گیاهان دارویی موثر بر تقویت حافظه

گیاهان زیادی در طبیعت وجود دارند که ترکیبات موجود در آن‌ها می‌توانند موجب تقویت حافظه شوند. انسان‌ها از زمان‌های گذشته به دنبال این گیاهان بوده‌اند و اکنون نیز روی آن‌ها مطالعه انجام می‌دهند، حتی برای تولید بسیاری از مکمل‌های تقویت حافظه نیز از این گیاهان استفاده می‌کنند. در ادامه با تعدادی از این گیاهان دارویی موثر بر تقویت حافظه آشنا خواهید شد.

بهترین گیاهان دارویی موثر بر تقویت حافظه

رزماری (Rosmarinus officinalis)

رزماری گیاهی است که مصرف آن یا حتی بوییدن آن می‌تواند، حافظه را تقویت کند. این گیاه همچنین می‌تواند روی سرعت و دقت افراد تاثیر بگذارد و آن‌ها را بهبود ببخشد. رزماری می‌تواند اضطراب را کاهش دهد و به این ترتیب توانایی مغز را در تمرکز نیز افزایش می‌دهد.

جینکو بیلوبا

همانطور که قبلا نیز گفته شد، عصاره برگ‌های گیاه جینکو بیلوبا برای تقویت حافظه بسیار مفید است. امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، از این ماده برای درمان آلزایمر استفاده می‌شود. علاوه براین، جینکو بیلوبا می‌تواند به بهبود تفکر و رفتارهای اجتماعی نیز کمک کند و از مواردی مانند افسردگی، اضطراب و زوال عقل جلوگیری نماید. به همین دلیل برای تولید بهترین قرص تقویت حافظه از آن استفاده می‌شود.

مریم گلی (Salvia officinalis)

برگ‌های گیاه مریم گلی سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. این گیاه می‌تواند روند تخریب سلول‌های عصبی را به تاخیر بیاندازد و به این ترتیب نقش موثری در پیشگیری از آلزایمر دارد. این گیاه همچنین می‌تواند حافظه را در افراد سالم تقویت کند، میزان هوشیاری را بیشتر کند و باعث بهبود خلق و خو شود. در طب سنتی مصرف این گیاه به صورت دمنوش به همه افراد توصیه می‌شود.

زردچوبه (Curcuma longa)

مطالعات نشان داده‌اند که زردچوبه می‌تواند میزان حافظه و تمرکز را افزایش دهد. در واقع ترکیباتی مانند کورکومین در زردچوبه وجود دارند که می‌توانند التهابات را کاهش دهند و جریان خون را بهبود ببخشند و به این ترتیب عملکرد مغز را افزایش دهند. علاوه بر این، زردچوبه می‌تواند احساس خستگی و استرس را کاهش دهد و سطح انرژی را بالا ببرد.

کندر

احتمالا از خواص کندر برای تقویت حافظه، آگاه هستید. کندر ماده‌ای است که طعم تلخ و گسی دارد اما خوش عطر است. در طب سنتی برای بهبود حافظه، توصیه می‌شود که کندر را باید در صبح و به صورت ناشتا میل کرد. همچنین مصرف این ماده همراه با مویز و عسل می‌تواند موجب تقویت حافظه و بهبود قدرت یادگیری شود.

زنجبیل

زنجبیل گیاه دیگری است که می‌تواند هوش و حافظه را تقویت کند. این گیاه، حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که برای مغز بسیار مفید هستند، از سلول‌های مغزی محافظت می‌کنند و التهابات آن را کاهش می‌دهند. زنجبیل می‌تواند سلول‌های خاکستری مغز را فعال نگه دارد و به این ترتیب از آلزایمر جلوگیری کند. بهترین قرص تقویت حافظه از این ماده در ترکیبات خود بهره‌مند است.

فلفل سیاه

تحقیقات متعدد نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در فلفل سیاه مانند پیپرین و انواع آنتی اکسیدان‌ها، برای مغز بسیار مفید هستند. این مواد می‌توانند عملکردهای شناختی مغز را بهبود ببخشند و همچنین از بیماری آلزایمر پیشگیری کنند.

عصاره چای سبز

کارشناسان به کسانی که دچار افت توان ذهنی شده‌اند، مصرف چای سبز را توصیه می‌کنند. این ماده سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند از آلزایمر جلوگیری کنند و همچنین حافظه را بهبود ببخشند. این چای می‌تواند عملکرد شناختی را هم تقویت کند. کافئین موجود در آن نیز می‌تواند باعث افزایش هوشیاری شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین قرص ضد استرس گیاهی【پر فروش های بازار】1402

 

10 داروی گیاهی و دمنوش برای تقویت مغز و اعصاب (با اثرگذاری عالی)

موثرترین روش های تقویت حافظه برای درس خواندن

برای تقویت حافظه، علاوه بر قرص و گیاهان دارویی، تکنیک‌های عملی نیز وجود دارد. به عبارتی با به کارگیری این روش‌ها در زندگی، افراد می‌توانند عملکرد مغز و حافظه خود را بهبود ببخشند. به همین دلیل تعدادی از این روش‌های تقویت حافظه در ادامه آورده شده است.

عادات سبک زندگی سالم

در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم برای تقویت حافظه از اهمیت بسیاری برخوردار است. به عنوان مثال افرادی که می‌خواهند حافظه خوبی داشته باشند باید، خواب کافی و منظم داشته باشند، ورزش کنند و غذاهای سالم مصرف نمایند. خواب مناسب در شب می‌تواند حافظه و قدرت حل مسئله را افزایش دهد. از طرف دیگر خواب ناکافی می‌تواند قدرت یادگیری را کاهش دهد. افراد باید توجه کنند که خواب باید کافی، پیوسته و منظم باشد.

فعالیت بدنی نیز می‌تواند سلامت مغز و تقویت حافظه را تضمین نماید. علاوه بر مصرف بهترین قرص تقویت حافظه، ورزش کردن نیز به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند. این کار باعث می‌شود تا اکسیژن و مواد مغذی به سلول‌های عصبی برسند و در نتیجه مغز عملکرد بهتری از خود نشان دهد. تغذیه سالم نیز مورد دیگری است که به بهبود حافظه کمک می‌کند.

برای این منظور مصرف غذاهایی توصیه می‌شود که معمولا عبارتند از: مواد غذایی با طبع گرم مانند گردو، مویز، خرما و... ، غلات کامل، کندر و انواع گیاهان دارویی، انواع سبزیجات و میوه‌ها مانند توت، مرکبات، هویج، اسفناج، انگور، بلوبری و...، ماهی چرب، قهوه و بسیاری موارد دیگر. از طرف دیگر موادی مانند شکر، چربی، پنیر و... اگر زیاد مصرف شوند می‌توانند حافظه را ضعیف کنند.

تکنیک های مطالعه موثر

گاهی تلاش زیاد، نمی‌تواند افراد را به هدفشان برساند. بلکه افراد باید هر کاری را از راه درست انجام دهند. مطالعه نیز باید به روش صحیح انجام شود تا نتیجه خوبی داشته باشد. در این زمینه، دانشمندان تکنیک‌هایی را ارائه کرده‌اند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • تکرار در فواصل زمانی معین
  • تکنیک پومودورو
  • استفاده از جعبه لایتنر
  • ...

بسیاری از این تکینک‌ها به دانش آموزان کمک می‌کنند تا راحت‌تر مطالب را به حافظه خود منتقل کنند و شاهد نتایج بهتری در تحصیل خود باشند.

آموزش شناختی و تمرینات مغز

آموزش شناختی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند حجم زیادی از اطلاعات را به راحتی به مغز خود وارد کنند و آن‌ها را به مدت طولانی در حافظه خود نگه دارند. تمرینات مغز نیز تمرکز و توانایی حل مسئله را افزایش می‌دهند و همانند بهترین قرص تقویت حافظه کمک می‌کنند تا افراد بتوانند از تمام ظرفیت‌های مغزشان استفاده کنند. علاوه بر این، این تمرینات می‌توانند حافظه را به طور چشمگیری بهبود ببخشند

. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که این تمرینات باید به صورت مداوم انجام شوند تا نتایج آن‌ها دیده شوند. برخی از این تمرینات عبارتند از: استفاده از دست غیر غالب، بازی‌های فکری، تغییر روتین زندگی، استفاده نکردن از تکنولوژی (مثلا برای انجام جمع و تفریق) و... .

تکنیک های کاهش استرس و آرامش

همانطور که قبلا هم گفته شد، استرس مزمن می‌تواند با ترشح برخی هورمون‌ها مانند کورتیزول یا گلوتومات، باعث تضعیف حافظه شود. با این حال، راهکارهایی برای مدیریت و کاهش آن و رسیدن به آرامش، وجود دارد. برای این کار می‌توان از تمریناتی مانند مدیتیشن، تنفس عمیق، ذهن آگاهی، پیاده روی و نوشیدن آب کمک گرفت. این تکنیک‌ها می‌توانند عملکرد مغز را بهبود ببخشند و حافظه را نیز تقویت نمایند.

بیشتر بخوانید:

درمان استرس شدید【5 روش ساده کاهش و رفع استرس】1402

10 ورزش برای کاهش استرس و اضطراب (کاملا ساده)

سخن پایانی

قرص‌های تقویت حافظه معمولا توسط دانش آموزان و دانشجویان مصرف می‌شوند. این قرص‌ها علاوه بر تقویت حافظه می‌توانند تمرکز و هوشیاری آن‌ها را نیز افزایش دهند. برخی از این قرص‌ها تولید داخل هستند و برخی از آن‌ها نیز وارد شده‌اند. از میان انواع مختلف قرص‌های تقویت حافظه، پزشکان مصرف نوع گیاهی را توصیه می‌کنند زیرا ضمن تاثیرات مثبتی که روی حافظه دارند عوارض جدی در پی ندارند.

در این مطلب به طور مفصل درباره قرص‌های تقویت حافظه، ترکیبات موجود در آن‌ها، تاثیرات آن‌ها و... صحبت شد. بنابراین اگر می‌خواهید یک حافظه قوی برای درس خواندن داشته باشید، لازم نیست بترسید و اگر در جستجوی بهترین قرص تقویت حافظه هستید، پیشنهاد می‌شود موارد معرفی شده در این مطلب را امتحان کنید.


دیدگاه کاربران (0)