10 متخصص برتر درمان اضطراب اجتماعی در 1403

10 متخصص برتر درمان اضطراب اجتماعی در 1403

اضطراب اجتماعی یکی از مشکلات روانی شایع است که ممکن است بر روی کیفیت زندگی فرد تأثیر بسیاری داشته باشد. برای درمان این بیماری، بهترین راهکارها پیدا کردن یک متخصص درمان اضطراب اجتماعی است. در این مطلب قصد داریم برای شما 10 متخصص برتر درمان اضطراب اجتماعی را معرفی کنیم.

اضطراب اجتماعی یکی از انواع اضطراب است که به شدت در برخی افراد وجود دارد و ممکن است با ترس و اضطراب شدیدی در برابر مواقع اجتماعی همراه باشد. فردی که با اضطراب اجتماعی روبرو است، بیشترین ترس و اضطراب را در مواقعی که در محیط اجتماعی هستند، تجربه می‌کند.

ممکن است این ترس و اضطراب باعث شود که فرد مورد نظر برای انجام فعالیت‌های اجتماعی، مثل سخنرانی در جلسات، شرکت در مهمانی‌ها یا جلسات کاری، مراجعه به مکان‌های عمومی و غیره، ناتوان شود. این اضطراب ممکن است به حدی شدید شود که فرد را به تجنّب فعالیت‌های اجتماعی و انزوا کشاند، که می‌تواند برای روان و روابط اجتماعی فرد آسیب‌های جدی ایجاد کند.

علت اضطراب اجتماعی چیست؟

علت اصلی اضطراب اجتماعی معمولاً یک ترکیب از چندین عامل است، از جمله عوامل ژنتیکی، شرایط روانشناختی و محیطی، تجربیات کودکی و تربیت، و نحوه مدیریت و کنترل استرس. برای درمان اضطراب اجتماعی، روش‌های مختلفی وجود دارد، از جمله درمان دارویی و درمان‌های شناختی-رفتاری که به عنوان مؤثرترین روش‌های درمانی برای این بیماری شناخته می‌شوند.

در ادامه این مطلب 10 متخصص برتر درمان اضطراب اجتماعی را برای شما همراه با سوابق آن ها معرفی میکنیم.

1- دکتر مهدی دهقانی

دکتر مهدی دهقانی، متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات که در سال 1386 موفق به اخذ مدرک دکتری عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران شد و پس از آن، برای پیشرفت در حوزه تخصصی خود، بورد تخصصی بیماریهای مغز و اعصاب و ستون فقرات را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1390 اخذ کرد. همچنین دکتر دهقانی از جمله دانشجویان نمونه کشور در سال 83 بوده و به عنوان برگزیده جشنواره جوان خوارزمی و جشنواره علوم پزشکی رازی نیز از خود انتخاب شده است. دکتر دهقانی علاوه بر درمان بیماری های مربوط به مغز و اعصاب بیماری های مختلفی که مربوط به ذهن و روان را نیز درمان میکند.

دکتر مهدی دهقانی سابقه درخشان در درمان بیمارانی که دچار اضطراب اجتماعی هستند را نیز داراست.

آدرس مطب دکتر مهدی دهقانی: 

تهران، ضلع شمالی میدان پونک, نبش کوچه نهم، پلاک 30 طبقه پنجم، واحد 9

شماره تلفن مطب: 02144477467

این مطالب را هم مطالعه کنید:

من اضطراب اجتماعی دارم چه کنم؟

5 تا از بهترین قرص های بازار برای اضطراب اجتماعی

2- دکتر شبنم رفیع زاده

دکتر شبنم رفیع زاده در سال 1376 با کسب رتبه برتر در کنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شدند. و در سال 1389 موفق به اخذ رتبه برتر بورد تخصصی مغز و اعصاب و ستون فقرات (نورولوژی) و فلوشیپ فوق تخصصی اختلالات حرکتی گردیدند. دکتر شبنم رفیع زاده متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات و عضلات بوده و همچنین دارای مدرک تکمیلی اختلالات حافظه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و رتبه برتر دوره تخصص مغز و اعصاب می باشند.

آدرس مطب دکتر شبنم رفیع زاده:

مطب 1:یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان برادران بهرامی(یاران)، روبروی بانک ایران زمین، پلاک 232، مجتمع حکیم،

 

شماره تلفن: 66220700 – 09331144684

مطب 2: مرزداران – منطقه 2- اشرفی اصفهانی- بلوار مرزداران- نرسیده به پل یادگار امام – ساختمان نگین آسمان – بلوک B – طبقه پنجم – واحد 19- تلفن: 02144220936 – 09331144723

3- دکتر الهه احسانپور

دکتر احسان پور، فارغ‌التحصیل دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، عضو انجمن صرع، انجمن سردرد و انجمن مغز و اعصاب ایران است. این پزشک متخصص در تشخیص و درمان انواع بیماری‌های مرتبط با سردرد، بیماری MS و بیماری‌هایی که ممکن است به MS منجر شوند، تشنج در تمام رده‌های سنی، برهم زننده تعادل و مخل راه رفتن مثل پارکینسون و تیک و ...، دردهای مربوط به گردن، کمر، نخاع و غیره می‌باشد.  همچنین از دیگر تخصص‌هایی که دکتر احسانپور دارد به‌کارگیری از روش‌های درمان بدون دارو، برای اختلالاتی مثل پانیک، افسردگی، پرخاشگری، وسواس و … است.

آدرس مطب:تهران، تهران، خیابان شریعتی، پایین‌تر از مترو شریعتی، کوچه شریفی، پلاک 6، طبقه همکف

تلفن: 02122223193 - 02122223195 - 02122223600

4- دکتر امیر رضایی

دکتر امیر رضایی، فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده و دارای بورد تخصصی نورولوژی است. این پزشک از روش‌های به‌روز و نوین علم پزشکی در جلوگیری از بیماری‌های عصبی و مغزی و همچنین اضطراب و استرس استفاده می‌کند. همچنین، تزریق درمانی از تخصص‌های دکتر رضایی بوده که با آن می‌توان درمان بسیاری از بیماری‌های عصبی و مغزی، از جمله سردردهای میگرنی را انجام داد. همچنین، بررسی نوار مغزی و تشریح نتیجه نیز توسط این پزشک انجام می‌شود و با مهارت او می‌توان مشکلات زیادی از جمله تشنج را درمان کرد.

آدرس مطب دکتر رضایی: تهران : شهرک غرب بلوار فرحزادی خیابان سپهر پلاک 13 طبقه دوم

تلفن:88090850 - 021 

این مطالب را هم مطالعه کنید:

 فوبیای اجتماعی چیست؟ 

5- دکتر محمد صمدیان

اگر همه پزشکان باسواد و باتجربه در زمینه مغز و اعصاب را با یکدیگر مقایسه کنیم، بدون شک دکتر صمدیان به عنوان یکی از باسوادترین و باتجربه‌ترین‌ها در این حوزه قرار می‌گیرد. او استاد تمام و عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی می‌باشد. دکتر صمدیان در زمینه نوروآندسکوپی و ستون فقرات تخصص دارد و در این زمینه تجربه و همچنین رزومه‌ی بسیار درخشانی دارد. اما زمینه‌های دیگری که می‌توانید از این پزشک انتظار خدمات درمانی داشته باشید، زمینه‌هایی مثل تومور مغزی، دیسک ستون فقرات، مشکلات هیپوفیز و … است. 

آدرس مطب: خیابان ولی عصر-سه راه توانیر-روبروی بیمارستان دی (دوم گاندی) ساختمان پزشکان آریا ،طبقه ۳ ، واحد ۸

تلفن: ۰۲۱۸۸۶۵۴۲۰۸ - ۰۲۱۸۸۶۷۲۱۳۸

6- دکتر محسن القاسی

دکتر القاسی، در کنار تجربه و همچنین پرونده‌های پزشکی موفق متعدد باعث شده تا در لیست بهترین دکترمغز و اعصاب تهران قرار بگیرد. این پزشک چندین پرونده موفق جراحی مغز و اعصاب را در رزومه‌ی خود به ثبت کرده و همچنین زمینه‌هایی که می‌توان از خدمات درمانی این پزشک استفاده کرد، زمینه‌هایی نظیر جراحى مغز و اعصاب اطفال، جراحى‌هاى پیشرفته ستون فقرات، جراحی آندوسکوپی مغز و تومورهای مغزی و … است.

آدرس مطب: سعادت آباد، میدان کاج، خیابان دوازده(علی اکبر)، پلاک ۴۱، طبقه ۴، واحد ۷

تلفن: ۰۲۱۷۲۹۱۹

7- دکتر محمودرضا اشرفی

دکتر محمود اشرفی عضو انجمن علمی نفرولوژی کودکان ایران و عضو هیئت علمی و استاد گروه کودکان در بخش اعصاب کودکان بیمارستان مرکز طبی کودکان می باشد. این پزشک همچنین استادیار نمونه دانشکده پزشکی در سال ۱۳۷۷ و رتبه اول کشوری در فوق تخصصی اعصاب کودکان ۱۳۸۰ است.

سمت های اجرایی:

 

  • عضو کمیته اجرایی کنگره بین المللی کودکان از سال ۱۳۷۰
  • عضو کمیته اجرایی مجله بیماریهای کودکان ایران از سال ۱۳۷۶
  • عضو کمیته تخصصی رشته کودکان و طرح سوال پره‌انترنی
  • عضو شورای آموزشی بیمارستان از مهر ۱۳۸۰

آدرس مطب: تهران – انتهای بلوار کشاورز، خیابان دکتر محمد قریب، نبش کوچه شباهنگ، ساختمان شباهنگ،پلاک۲۶

تلفن: ۰۲۱۶۶۹۳۹۰۱۷

8- دکتر رضا جباری

دکتر رضا جباری متخصص مغز و اعصاب، دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مقطع پزشکی عمومی میباشد. که در سال ۱۳۹۱ مدرک دکتری تخصصی مغز و اعصاب خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (ارتش) دریافت کرد و پس از آن فعالیت خود را در زمینه مغز و اعصاب آغاز کرد.

وی در سال ۹۱ موفق به کسب رتبه برتر بورد تخصصی جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات گردید و در طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ در جراحی های تحقیقاتی روی میمون ها در پژوشگاه رویان همکاری کرد.

آدرس مطب: تهران,خیابان مطهرى،نرسیده به مدرس، خیابان فجر،کوچه مدائن،ساختمان پزشکان ماهان،طبقه ٢,واحد٣

تلفن: ۰۲۱۸۸۳۰۱۱۴۷

9- دکتر ساناز معصومی

دکتر ساناز معصومی ورودی بهمن ٨٢ دانشگاه تهران و رتبه دورقمی کنکور سراسری تخصص داخلی مغز و اعصاب از دانشگاه اصفهان در سال 96 بورد تخصصی تشخیص و درمان اختلالات بدون دارو انجام و تفسیر نوار عصب عضله ،نوار مغز، نوار چشم و تزریق بوتاکس و سونوگرافی کالر داپلر عروق گردن.

 

دکتر معصومی در روزهای یکشنبه دوشنبه سه شنبه از ساعت دو بعدازظهر الی هفت شب در مطب حضور دارند.

آدرس: تهران خیابان شریعتی پایین تر از مترو شریعتی کوچه شریفی پلاک شش طبقه همکف

تلفن: ۰۲۱۲۲۲۲۳۱۹۳

10- دکتر حمیدرضا ترابی

دکتر حمیدرضا ترابی متخصص مغز و اعصاب و فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرایش پزشکی مغز و اعصاب بوده و با بیش از دو دهه سابقه فعالیت پزشکی بیش از ده هزار پرونده پزشکی موفق را در کارنامه پزشکی خود را دارد. دکتر ترابی در تشخیص و درمان بیماری های: بیماری ام اس، پارکیسون، منژیت مغزی، آنورسیم مغزی، فشار مغز، انسفالیت مغز، هیدروسفالی، سرطان مغز، زوال عقل، دو بینی چشم مهارت دارد.

دکتر ترابی با تجربه ۲۳ سال در تشخيص و درمان MS و همچنين با بيش از ۱۰ سال سابقه تدريس در دانشکده پزشکی و با بيش از 60 دعوت در کنگره های بين المللی خارج از کشور و دبير يازدهمين کنگره بين المللی MS ايران بوده.

آدرس: خیابان مطهری، خیابان فجر (جم) کلینیک جم

تلفن: ۸۸۳۱۲۷۱۵-۰۲۱ –  ۸۸۳۱۷۶۲۴-۰۲۱

سخن آخر

یکی از انواع اضطراب هایی ممکن است برای همه افراد رخ بدهد، اضطراب اجتماعی است. اضطراب اجتماعی نوعی اختلال اضطراب است که شخص در موقعیت های مختلف در اجتماع دچار آشفتگی و استرس می شود. افرادی که به اضطراب اجتماعی مبتلا هستند به ­صورت شدید، مداوم و مزمن از این­که مورد نگاه و قضاوت دیگران قرار بگیرند و به ­خاطر رفتار خود تحقیر یا شرم­‌زده شوند، می­‌ترسند.

اما این اختلال اضطراب بدون درمان نیست و با مراجعه به بهترین متخصص می توان این بیماری را درمان کرد. در این مطلب سعی بر آن شد تا 10 مختص برتر در زمنیه درمان اضطراب اجتماعی را برای شما همراه با آدرس ها و شماره تلفن هایشان معرفی کنیم. اگر متخصص دیگری را در این زمینه میشناسید یا اگر دچار اضطراب اجتماعی هستید می توانید سوالات خود را در بخش نظرات بپرسید تا توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.


دیدگاه کاربران (0)